Algemene informatie

Wij zijn Harmonie St. Cecilia Mechelen, een harmonie die bestaat uit een blaasorkest, drumband en opleidingsorkest. Wij zijn opgericht in 1834 en zijn een gezellige en springlevende harmonie in een prachtig dorpje in het Limburgse Heuvelland.
In de 189 jaar die St. Cecilia nu bestaat heeft de vereniging een vaste plaats veroverd in het Mechelse dorpsleven. Onder leiding van dirigent Ludo Roijen van het blaasorkest, instructeur Paul Erens van de drumband en dirigente Leonne Koonen van het opleidingsorkest zijn wij zeer actief. Een harmonie speelt een belangrijke rol in een dorpsgemeenschap. Muziek is onmisbaar bij festiviteiten en verleent steun bij treurige gebeurtenissen. Kortom, muziek verbroedert! In haar bestaan heeft de harmonie, waar generatie op generatie deel van uitmaakt, menige gebeurtenis een feestelijk tintje gegeven. Oud en jong genieten van het musiceren met elkaar binnen onze vereniging. Er heerst een gezellige sfeer en we zijn altijd op zoek naar nieuwe (jeugd)leden die ook deel willen uitmaken van ons gezellige korps!